iroes3.JPG

Μπορείς να ξεκινήσεις χωρίς απαραίτητα να ακολουθήσεις με ακρίβεια τις χρονικές οδηγίες του βιβλίου  όπως αυτές περιγράφονται στο βιβλίο του δασκάλου ανά θεματική ενότητα! Εμείς προτείνουμε:

  1. Έως το τέλος του έτους θα έχεις αρκετό χρόνο. Μην έχεις άγχος. Μη βιάζεσαι να ολοκληρώσεις κάθε ενότητα. Ο κανόνας λέει: Αργά και και με συχνές επαναλήψεις για να μαθαίνουν τα παιδιά.
  2. Στις ενότητες «Γνωριμία με τους ήρωες» και «Πού είναι ο Άρης» μπορείς να διαθέσεις περισσότερο από ένα μήνα προκειμένου τα παιδιά να κατανοήσουν με σαφήνεια τι επιδιώκουμε στην πρώτη επαφή με τα γράμματα!
  3. Πριν τη διδασκαλία της πρώτης ενότητας μπορείς να ξεκινήσεις με προγραφικές ασκήσεις που το βιβλίο δεν περιλαμβάνει. Εδώ θα σε βοηθήσει το ειδικό ένθετο με προγραφικές «Το ταξίδι της μικρής Γραμμούλας», που συνοδεύει το Γραφούλη.
  4. Όσο περισσότερο χρόνο αφιερώσεις στο προγραφικό και προαναγνωστικό στάδιο, τόσο περισσότερο χρόνο θα κερδίσεις στη συνέχεια.
  5. Το κάθε τμήμα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και το δικό του επίπεδο. Ο εκπαιδευτικός το γνωρίζει και προσαρμόζει αντίστοιχα τη διδασκαλία του…
  6. Μη διστάσεις να διδάξεις ολικά εάν χρειαστεί κάποιο γράμμα. Θα διαπιστώσεις πως η ενέργεια αυτή θα σε βοηθήσει στη συνέχεια.
  7. Στις πρώτες ενότητες κάνε συχνές επαναλήψεις τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα…
  8. Σου προτείνουμε τη διδασκαλία κάθε γράμματος σε δύο μέρες και επανάληψη οπωσδήποτε κάθε Παρασκευή.
  9. Καθημερινά μη διστάζεις να προτείνεις στα παιδιά εργασία για το σπίτι η οποία θα πρέπει να πραγματοποιείται αρχικά με τη βοήθεια κάποιου γονέα και στη συνέχεια από τον ίδιο το μαθητή με ελάχιστη κατά το δυνατόν βοήθεια. Εμείς επιμένουμε και τη θεωρούμε απαραίτητη καθόλη τη διάρκεια της Πρώτης Τάξης.
  10. Δείξε επιμονή στα σύμφωνα που συνήθως δυσκολεύονται τα παιδιά, δηλαδή στο γ, ζ, θ, β, ξ, φ …
  11. Μόλις ολοκληρώσεις τα γράμματα μην διστάσεις να διδάξεις κείμενα από το Ανθολόγιο.
  12. Το επίπεδο της τάξης καθορίζει συνήθως το χρόνο ενασχόλησης με την ελεύθερη γραφή (σκέφτομαι και γράφω). Παρόλα αυτά εσύ επιβάλεται να ασχοληθείς με την πρόταση απο τα πρώτα κιόλας μαθήματα, επιμένοντας στη σωστή συντακτική της δομή, αρχικά σε προφορικό επίπεδο και σιγά σιγά στην ελεύθερη καταγραφή από το παιδί μικρών προτάσεων με λέξεις από τα γράμματα που έχει διδαχθεί.
  13. Και μην ξεχνάς: Εσύ είσαι ο μοναδικός υπεύθυνος στο τμήμα άρα μπορείς να υλοποιήσεις όποιο σχεδιασμό επιθυμείς ή σε εξυπηρετεί.
  14. Συμβουλέψου τον προγραμματισμό που προκύπτει από την έρευνα που ακολουθεί…Θα προσφέρουμε απαντήσεις και στατιστικά ερωτηματολογίων στην αρχή και στη μέση κάθε τριμήνου…
Rating 4.12 out of 5

Σχόλια

2 Σχόλια για το “Καταρχήν, υπάρχει χρόνος…(πρόταση)”

  1. Μαρινα 20 Νοεμβρίου 2007 12:07 μμ

    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΡΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΕ. ΕΙΜΑΙ ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΣΑΒ/ΚΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ!!!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

  2. admin 21 Νοεμβρίου 2007 11:48 πμ

    Σας ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια. Αποτελούν για μας πραγματική επιβράβευση για την πολύχρονη προσπάθειά μας!

Γράψε ένα σχόλιο