Stibibliothiki

Εργασία για το σπίτι: Γραφή στην αντίστοιχη σελίδα του Γραφούλη και προαιρετικά:  Φύλλο εργασίας 1,  Φύλλο εργασίας 2, Φύλλο εργασίας 3, Φύλλο εργασίας 4.

Rating 3.45 out of 5

Σχόλια

2 Σχόλια για το “Στη βιβλιοθήκη”

  1. Γλυκερία 25 Μαΐου 2013 3:56 μμ

    Πώσς να διδάξω στα πρωτακια τον αόριστο των ρημάτων σε -η καισε -ι(-ίζω);

  2. admin 27 Μαΐου 2013 9:12 μμ

    Αγαπητή Γλυκερία

    Η απάντηση που θα σου δώσουμε είναι περιεκτική εξαιτίας του περιορισμένου χώρου!
    Παράλληλα θα είναι και «πρακτική» γιατί τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν τον αόριστο εμπειρικά χωρίς τη χρήση κανόνα.
    Δηλαδή θα τους ζητάς να λένε πρώτα τον Ενεστώτα (Τι κάνω τώρα;) και στη συνέχεια να παρατηρούν αν στην κατάληξη του ρήματος υπάρχει ι, η, υ ή δεν υπάρχει κανένα ι.
    Στη συνέχεια θα μιλούν για τον Αόριστο (Τι έκανα χθες σε μια στιγμή;)
    Όποιο -ι βρήκαν στον Ενεστώτα το ίδιο ακριβώς θα βάζουν και στον Αόριστο.
    Παράδειγμα: Ενεστώτας: δακρύζω
    Αόριστος: δάκρυσα.
    Ενεστώτας: χτίζω
    Αόριστος: έχτισα
    Ενεστώτας: αφήνω
    Αόριστος: άφησα
    Αν όμως στον Ενεστώτα δεν υπάρχει κανένα -ι τότε μπαίνει πάντα το -η.
    Παράδειγμα: Ενεστώτας: μιλώ Αόριστος μίλησα.
    Φυσικά αυτό δεν ισχύει για τα «ανώμαλα» ρήματα όπως: Ενεστώτας: έχω Αόριστος: είχα
    τα οποία σιγά σιγά θα τα μάθουν εμπειρικά. φεύγω-έφυγα, πηγαίνω-πήγα κλπ.

Γράψε ένα σχόλιο