Η ενότητα «Πού είναι ο Άρης;» που ακολουθεί είναι ομολογουμένως μια ιδιαίτερα απαιτητική ενότητα. Σου προτείνουμε λοιπόν πριν την εισαγωγή σου σ’ αυτήν να διδάξεις στα παιδιά τα γράμματα «α, ο, ε, ι». Μπορείς να διδάξεις ένα γράμμα την ημέρα. Μην ανησυχείς για το χρόνο σου. Έχεις αρκετό μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Η συγκεκριμένη διδασκαλία που σου προτείνουμε θα είναι χρήσιμη και για σένα και για τα παιδιά. Ως εποπτικό υλικό σου προτείνουμε:

Καρτέλα του δασκάλου «α»

Καρτέλα για το μαθητή «α»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «α»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «α»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «α»

Καρτέλα για το δάσκαλο «ο»

Καρτέλα για το μαθητή «ο»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «ο»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «ο»

Καρτέλα για το δάσκαλο «ε»

Καρτέλα για το μαθητή «ε»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «ε»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «ε»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «ε»

Καρτέλα για το δάσκαλο «ι»

Καρτέλα για το μαθητή «ι»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «ι»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «ι»

Φύλλο εργασίας για το μαθητή «ι»

Επαναληπτικό φύλλο εργασίας στα «α,ε,ι,ο»

Καρτέλα για το δάσκαλο «η»

Καρτέλα για το μαθητή «η»

Φύλλο Εργασίας 1 «η»

Φύλλο Εργασίας 2 «η»

Rating 3.90 out of 5

Τα παιδιά για πρώτη φορά συναντούν το Στ, στ.

Αν λοιπόν κρίνεις πως θα πρέπει να ασχοληθείς εκτενέστερα με τη διδασκαλία του τότε πολύ χρήσιμο υλικό θα διαπιστώσεις πως είναι:

Λέξεις:  στέμα, στόμα, πάστα, στάση – στάλα, στενός, ρέστα, στήσε, Στέλα, Στάσα, στόμα – στολή, στήλη – ληστή, κάστανο – καστανό, κάστανα – καστανάς, αστέρι, μάστορας – κάστορας, πιστόλι, παστέλι, Σταμάτης, Σταματία, νόστιμο, άστατος – αστακός, στόλισε, αστερίας, σταμάτησε, ποτιστήρι, εστιατόριο, περιστέρι, Αποστόλης, μοναστήρι, αερόστατο, Αναστασία, ιστορία – ιστορικό

Προτάσεις:

  • Πήραμε κάστανα από ένα καστανά.
  • Ο πατέρας είναι στο εστιατόριο.
  • Πάρε τα ρέστα Σταματία.
  • Ο Στάθης είναι καστανάς.
  • Της Στέλας η μητέρα είναι στη στάση.
  • Πήρα μια πάστα.
  • Πέστε μας ιστορίες.
  • Αποστόλη, να ένα περιστέρι.
  • Ο κάστορας είναι μέσα στο νερό.
  • Ο Σταμάτης στόλισε το έλατο.
  • Ένα σακί με νόστιμα κάστανα.
  • Η Στέλα αγόρασε ένα ποτιστήρι.

Επίσης προαιρετικά μπορείς να μοιράσεις στα παιδιά:

  1. Φύλλο εργασίας 1.
  2. Φύλλο εργασίας 2.
  3. Κείμενο για ανάγνωση στο σπίτι (Στ, στ).
  4. Κείμενο για ανάγνωση στο σπίτι (Συνδυασμός Ι, ι και Στ, στ).
Rating 4.43 out of 5

digmath.gif

Μήπως στην τάξη σου φοιτούν μικροί μαθητές με καταγωγή από άλλη χώρα; Μήπως κάποιοι δεν μιλούν σωστά ελληνικά; Μπορείς να βρεις βοήθεια για το τι πρέπει να κάνεις και αρκετές πληροφορίες εδώ. Μπορείς να μελετήσεις εγχειρίδια ειδικά κατασκευασμένα για δίγλωσσους μαθητές αν κάνεις κλικ εδώ κι εδώ κι αν οι μαθητές σου έχουν ρόμικη καταγωγή μπορείς να βρεις χρήσιμες πληροφορίες και βιβλία εδώ. Επίσης μπορείς να μελετήσεις τα βιβλία της γλώσσας για την πρώτη τάξη, από το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων, αν κάνεις κλικ εδώ. Φυσικά θα ήταν μεγάλη παράλειψη, αν δεν σου πρότεινα την καλύτερη ιστοσελίδα στην Ελλάδα για τη διαπολιτιστική εκπαίδευση, που μπορείς να τη βρεις εδώ. Διαγνωστικά κριτήρια για μια αρχική εκτίμηση του βαθμού κατοχής της ελληνικής γλώσσας μπορείς να βρεις κάνοντας κλικ εδώ. Φυσικά μπορείς να βρεις εξειδικευμένες πληροφορίες εδώ.

Μπορείς να δεις και το παρακάτω βίντεο που δημιούργησε ο Δήμος Ηρακλείου  με το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα – Fundamental rights and citizenship 2007 — 2013 με τίτλο «I AM ROMA, Changing Mindsets»

Rating 4.75 out of 5